Pełnowartościowe śniadanie mistrzów! Omlet bananowy

Cześć!

Większość z nas na myśl o śniadaniu widzi przed sobą pyszną jajecznicę, jogurt z musli i owocami, owsiankę, sałatkę lub po prostu kanapki. Jednak jakie zjeść śniadanie, aby było pełnowartościowe, dało nam dużo energii z rana i nasyci nas co najmniej do obiadu? Jeśli wiem, że w danym dniu nie będę miał zbytnio czasu na drugie śniadanie, lub będę potrzebował dużo energii, bo za godzinę lub dwie będę brał udział w jakimś biegu, zawsze chcę zjeść pożywne śniadanie. Takie, którym się najem i nie będzie mi ciążyło na żołądku. Moim faworytem w danej sytuacji jest omlet bananowy. Przygotowuje się go szybko, jest smaczny i baaardzo pożywny. A jak go zrobić?

Potrzebne składniki

Składniki (dla jednej osoby)

  • 1 średni banan
  • 2 jajka
  • 3 łyżki płatków owsianych
  • 1 łyżka wiórków kokosowych
  • masło orzechowe – opcjonalnie

Przygotowanie

Niezwykle proste. Obierasz banana, kroisz na mniejsze kawałki i wrzucasz do miski. Następnie wbijasz dwa całe jajka i widelcem rozgniatasz banany mieszając z jajkiem. Do powstałej masy dodajesz płatki owsiane i wiórki kokosowe, wszystko dokładnie razem mieszasz do powstania w miarę gęstej papki. Jeżeli masa jest zbyt wodnista, dodaj więcej płatków/wiórków według uznania i smaku. Na kuchence nagrzewasz patelnię – tak mniej więcej na 60% jej maksymalnej mocy. Nie dawaj jej na największy ogień, bo omlet szybko może się spalić. Łyżką wazową nakładasz masę na patelnię – możesz zrobić jeden duży omlet, albo kilka mniejszych na jednej patelni.

Po około 4-6 minutach, jak omlet się zarumieni, przewracasz go na drugą stronę i trzymasz jeszcze około 3 minut. Im krócej będziesz trzymał omleta na patelni, tym bardziej mokry będzie środku. Na koniec możesz posmarować gotowego omleta masłem orzechowym dodać owoce i polać jogurtem. Polecam jednak spróbować takiego omleta samego, bo również bez żadnych dodatków jest on przepyszny.

Co kto lubi

Przepis ten można łatwo modyfikować na wiele sposobów. Do samej masy możecie wkroić swoje ulubione owoce, czy np. orzechy, co jeszcze bardziej wzbogaci Wasz posiłek.

Zamiast banana można połączyć jajko, z płatkami owsianymi i … tuńczykiem w puszce. Wtedy mamy omlet bardziej na słono niż na słodko, a posiłek nadal jest pełnowartościowy, bo jak wiadomo tuńczyk jest bogaty w witaminy i przede wszystkim białko.

A wy jakie macie ulubione śniadanie przed bieganiem? 🙂

Piona,

Michał

CategoryWBA, Zdrowie
Logo_footer   
     © 2017 Wrocławski Bieg Akademicki
Facebook
%d bloggers like this: