Małe, słodkie, zdrowe – fit słodycze, tzw kulki mocy

Chyba każdy z nas chciał kiedyś ograniczyć słodycze i chyba każdy z Nas wie … jakie to jest trudne. Jeżeli np. przez tydzień zrezygnujemy całkowicie ze słodyczy to dopiero wtedy zobaczymy jak często mamy z nimi do czynienia w ciągu dnia. Większość z nas nie zdaje sobie sprawy, że co najmniej kilka razy dziennie mamy w zasięgu ręki coś słodkiego. Tu ktoś ma imieniny/urodziny, jak się umawiamy na kawę, to do kawy zazwyczaj bierzemy coś słodkiego, idziemy do sklepu, czekamy w kolejce do kasy i znów jakiś słodycz na wyciągnięcie ręki. Wieczorem spotkanie z paczką znajomych i znowu jakieś słodycze czy chipsy. Takich sytuacji w ciągu dnia można by wymieniać i wymieniać. Zazwyczaj ulegamy pokusie i zjadamy te małe, słodkie potworki, które nic nie wnoszą do naszego organizmu oprócz niezdrowych tłuszczy i cukru.

Jednak nie trzeba rezygnować z tak wspaniałej przekąski, czy dodatku do kawy jakim są słodycze, trzeba jedynie samemu je sobie wcześniej przygotować 🙂 Ostatnio bardzo modne określenie zdrowych, słodkich przekąsek przyjęło nazwę “kulek mocy”. Faktycznie, większość z nich w swoim składzie ma suszone owoce (źródło naturalnego cukru) i orzechy (źródło naturalnego tłuszczu), co sprawia, że ta nazwa jest jak najbardziej słuszna 🙂

Kulki daktylowo-kokosowe

Podam Wam mój ulubiony, łatwy a przede wszystkim szybki przepis na kulki mocy, które możecie dowolnie modyfikować pod swoje ulubione smaki. Osobiście najbardziej lubię daktylowo-kokosowe. Nie ma w nich orzechów, bo jestem na nie uczulony, więc niestety muszę sobie radzić bez nich.

Składniki:
Wiórki kokosowe: 7 łyżek (42g)

Daktyle drylowane suszone: 2 garście (90g)

Kakao w proszku 16% – ½ łyżki (5g)

Mleczko kokosowe: 3 łyżki (30ml)

Przygotowanie:

Daktyle zalej wrzątkiem i odstaw na 10 min, następnie odlej wodę. Już wymoczone zblenduj z pozostałymi składnikami. Uformuj kulki i schowaj do lodówki. Uformowane kulki polecam włożyć do jednorazowych papierowych foremek na babeczki – wtedy łatwo je ze sobą gdzieś zabrać, czy można poczęstować innych  🙂

Wartość odżywcza
Kcal: 581

Białko: 5,2
Tłuszcze: 29,9
Węglowodany: 73,5

Skomponuj swoje ulubione kulki

Tak jak pisałem takie kulki można dowolnie modyfikować. Można do nich dodać np.: orzechy włoskie, orzechy nerkowca, orzeszki ziemne, migdały, pestki słonecznika, pestki dyni, płatki owsiane, płatki owsiane żytnie, płatki ryżowe, sezam. Daktyle można zamienić na suszone figi, śliwki lub inne suszone owoce. Dodatkowo pamiętajcie o przyprawach, oprócz kakao dodajcie również cynamon i kardamon – wtedy smakuje najlepiej 🙂 Dla osób lubiących szukać nowych smaków polecam dodać np: miętę albo chilli 🙂 Jeśli ktoś ma duże zapotrzebowanie na białko w ciągu dnia, to można do masy dodać białko w proszku (np. o smaku czekoladowym albo karmelowy) – wtedy będziemy mieli pełnowartościowy posiłek. Próbujcie, szukajcie swoich smaków i skomponujcie swoją ulubioną zdrową, SŁODKĄ przekąskę 😀

Piona Michał

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Więcej wpisów

Poznajcie naszych Ambasadorów! Część 2

Dzisiaj już całkowicie odkrywamy karty. Poprosiliśmy naszych ambasadorów, aby każdy z nich napisał coś o sobie. Zapraszamy do lektury Running bieganie –

Poznajcie naszych Ambasadorów! Część 1

Co roku chcemy, żeby o Wrocławskim Biegu Akademickim dowiedziało się jak najwięcej osób, dlatego w tym roku ponownie zaproponowaliśmy wielu biegaczom (i

Czas na trening!

Do Wrocławskiego Biegu Akademickiego zostało równo 73 dni. Dużo, mało? Wystarczająco! Dziś postaramy się wam przybliżyć jednostki treningowe, rozwiać wszelkie wątpliwości na

Kategorie