Siła biegowa

Cześć Biegacze,

Jak wasza forma? Trenujecie? Warunki pogodowe są w kratkę, ale zdecydowanie budząca się do życia wiosna powinna napawać nas większą treningową energią oraz zachęcać mniejszą ilością warstw do ubrania. Robi się lżej, uff. Dziś zajmiemy się tematem siły biegowej. Słyszeliście, znacie, a może wykonujecie regularnie w swoich treningach? Mamy nadzieję, że tak. Jeśli nie, to postaramy się rozwiać wszelkie wątpliwości tak, że na stałe zagości w waszym planie.

Dlaczego powinniśmy wykonywać siłę biegową?

Jest to cięższa jednostka treningowa, ma na celu poprawienie naszej techniki, sprawności oraz siły. Pracujemy z własnym ciałem bez innego obciążenia na odcinkach między 30-80m. Dzięki ćwiczeniom typu Skip A, skip B, skip C – wzmacniamy naszą siłę mięśni nóg oraz koordynację i pracę rąk. Dzięki ćwiczeniu typu wieloskok – poprawiamy i siłę i wydłużamy nasz krok biegowy. Wszystkie te czynniki są również potrzebne w naszej pogoni za szybkością oraz zapobieganiem kontuzji.

Co składa się na taki trening i jak ułożyć "swoją" siłę biegową?

Skip A, Skip B, Skip C, wieloskoki, przeskoki, podbiegi. To podstawowe elementy tego treningu. Możliwości kombinacji jest bardzo wiele, zaczynając od:

Przykłady

  1. 3x40m skip A, 3x40m skip C, 3x40m wieloskok, 6x60m rytm/szybsza przebieżka
  2. 10x100m Podbiegi o niewielkim nachyleniu
  3. 6x (30m Skip A + 30m Skip C), na koniec 6x60m rytm
  4. 3x (30m skip A + 40m szybki, dynamiczny sprint), 3x (30m skip C + 40m szybki dynamiczny sprint), 3x (30m przeskoki + 40m dynamiczny sprint)

Tak można byłoby łączyć, zmieniać i kombinować bez końca, każdorazowa nasza siła biegowa może wyglądać inaczej.

Poszczególne długości wykonywanych ćwiczeń zależą oczywiście od stopnia wytrenowania i mogą być wydłużane, bądź skracane oraz ich ilości zwiększane. Wszystko jest bardzo indywidualne. Każdy biegacz, niezależnie od stopnia wytrenowania jest w stanie ułożyć sobie ten trening pod siebie i z czasem go zmieniać manewrując długością oraz liczbą powtórzeń.

To jak?

Namówieni? Mam nadzieję, że tak. Liczę, że od teraz jeśli ktoś jeszcze nie miał w swoim planie tej jednostki od dziś to zmieni i wprowadzi kolejne urozmaicenie swoich treningów.

Widzimy się już 12 maja! Do tego czasu trenujcie, cieszcie się bieganiem i szlifujcie formę!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Więcej wpisów

Najważniejsze informacje przed biegiem

Już jutro odbywa się BNY Mellon V Wrocławski Bieg Akademicki. U nas praktycznie wszystko gotowe! Medale na miejscu, nagrody czekają, pakiety spakowane,

Trening = Izotonik? Lepiej zrób go sam!

Cześć! Większość z nas jak przygotowując się na trening, czy na bieganie oprócz odpowiedniego stroju i obuwia bierze ze sobą izotonik. Nie

Jednostki treningowe

Hej biegacze ! Wiecie ile czasu pozostało do naszego Wrocławskiego Biegu Akademickiego ? 44 dni ! Pogoda coraz bardziej sprzyjająca i zachęcająca do

Kategorie